Search for content, post, videos

Fitness oefeningen voor vrouwen die je vrijwel overal kan doen

Fitness oefeningen zijn er voor meer dan alleen om er goed uit te zien en om gezond en fit te blijven. Bewegen zorgt er namelijk voor dat je meer energie krijgt, je gelukkiger voelt, je meer zelfvertrouwen krijgt en meer mentale en fysieke voordelen die je er uit kan halen. Het belangrijkste voor mij om te behalen uit de fitness oefeningen die ik doe is een strakker lichaam. Maar met welke fitness oefeningen voor vrouwen kan je dat strakke lichaam dan krijgen? Hieronder gaan we daar dieper op in.

Vibratieplaten, Dumbbell shakes en nog meer duur speelgoed. We zien elke dag wel nieuw speelgoed dat gepromoot wordt om je te laten bewegen, maar daar zit natuurlijk een nadeel in. Het is allemaal duur speelgoed wat je eigenlijk niet nodig hebt om fit te worden. Het enige wat je namelijk nodig hebt is een yogamat, een paar gewichten en een goede dosis aan motivatie om fitness oefeningen te doen. Dit kan in de gym, dit kan thuis, maar je zou dit ook in het park kunnen doen.

Er is veel onduidelijkheid, maar zeker ook heel veel discussie over fitness oefeningen in het algemeen. De discussies en onduidelijkheden wil ik eigenlijk doorbreken, omdat ik daar gewoon niet in geloof. Ik geloof meer in het principe van ‘Je moet doen wat het beste voor je werkt en wat het beste voelt’. Dat is ook precies hoe ik dit artikel ga opzetten. Ik ga een inkijkje geven in wat ik geloof als beste fitness oefeningen voor vrouwen. Dan ga ik eigenlijk kijken naar wat je als vrouw graag zou willen, namelijk een afgetraind lichaam op het gebied van armen, benen, billen en buik.

Inhoudsopgave van dit artikel
1. Hoe je kan weten of de fitness oefeningen voor jou werken
2. Waar je op moet letten bij het uitvoeren van fitness oefeningen
3. Hoe je het beste deze fitness oefeningen kan uitvoeren
4. De 5 beste fitness oefeningen voor vrouwen
5. Fitness oefeningen alleen zijn niet genoeg

Hoe je kan weten of de fitness oefeningen voor jou werken

Voordat we ingaan op de 5 beste fitness oefeningen voor vrouwen is het natuurlijk belangrijk om te weten of deze fitness oefeningen wel voor jou gaan werken. Voor de een werkt de fitness oefening wel, terwijl het voor de ander totaal niet werkt. Het is per persoon afhankelijk van wat wel of niet werkt en dat is iets wat je eigenlijk goed moet aftasten. Natuurlijk zal je moeten kijken naar de resultaten (lange termijn), maar er zijn een paar andere manieren die je kan gebruiken om te bekijken of de 5 fitness oefeningen voor vrouwen goed voor je gaan werken.

Dit principe geldt natuurlijk niet alleen voor de fitness oefeningen die we je geven, maar dat geldt natuurlijk ook voor andere oefeningen. Hieronder wat tekenen dat je fitness oefeningen wel degelijk werken voor jou..

Spierpijn

Een van de meest belangrijke dingen die je zal merken na het doen van de fitness oefeningen voor vrouwen (zie hieronder voor de 5 beste) is het krijgen van spierpijn op de plekken waar je gefocust hebt. Spierpijn wil eigenlijk zeggen dat je je spieren goed hebt getraind en ze nu moeten herstellen. Rusten, veel water drinken en genoeg eiwitten binnen krijgen is heel belangrijk bij het herstel na spierpijn. Zorg daar dan ook voor wanneer dit het geval is.